Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku www.advms.pl.
Data publikacji serwisu internetowego: 2007-09-15
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2015-03-18
Serwis internetowy jest częściowo zgodny z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- Niektóre elementy serwisu mogą mieć zbyt mały kontrast.
- Może zdarzyć się sytuacja, że do fotografii oraz elementów graficznych nie dodano tekstów alternatywnych.
- W serwisie może występować zaburzona hierarchia nagłówków.
- Udostępnione w serwisie dokumenty do pobrania w większości przypadków nie są dostępne cyfrowo. Dokładamy wszelkich starań, aby pliki zamieszczone w serwisie były dostępne cyfrowo.
- W serwisie internetowym można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych. Brak jednoliterowych skrótów klawiszowych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2022-03-31. Ostatni przegląd 2024-03-28. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością tej strony internetowej jest Hanna Sarosiek. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: e-mail: promocja@umb.edu.pl, telefon (85)748 5512. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.